Cookies er afgørende for, at du kan få det bedste ud af vores hjemmeside. Faktisk bruger næsten alle hjemmesider Cookies, som lagrer dine præferencer og andre oplysninger, som hjælper os til at forbedre vores hjemmeside – men bare rolig, ingen af de oplysninger, vi indsamler på vores websted, identificerer dig personligt. Du kan finde flere oplysninger om cookies, og hvordan du kan styre dem ved hjælp af dine browserindstillinger, i Ford Cookie Guide.

Læs mere

 
FORD CREDIT LÅN & FINANSERING

Ofte stillede spørgsmål

Skal du have finansieret en ny bil, så kan du måske finde svar på dit spørgsmål her.

Hvad sker der, hvis renten stiger?
Som kunde hos Ford Credit kan du vælge både fast og variabel rente alt efter behov og temperament. Hvis du vælger fast rente, ligger rentesatsen fast gennem hele lånets løbetid. Hvis du vælger variabel rente, har du en fast månedlig ydelse gennem hele lånet løbetid, og når lånet udløber, tager vi højde for eventuelle renteudsving i løbet af lånets løbetid. Vi følger Nationalbankens diskonto.

Er Ford Credits rente konkurrencedygtig?
Vores position som verdens største bilfinansieringsselskab sammenholdt med vores erfaring gør os i stand til at tilbyde rentesatser, der placerer os blandt markedets absolut mest konkurrencedygtige.

Jeg har behov for et specielt lån, er det muligt hos Ford Credit?
Ford Credits størrelse og ekspertise gør, at vi kan tilbyde finansieringsløsninger, der passer præcis til dine behov. Du kan læse mere om vores forskellige produkter i menuen til venstre, og din Ford-forhandler kan hjælpe dig med en finansieringsberegning.

Kan jeg låne til min brugte bil?
Hos Ford Credit kan du låne både til din nye og brugte bil. Renten er konkurrencedygtig, og du vælger selv, om det skal være til fast eller variabel rente.

Har du allerede fået finansieret din bil, kan du måske finde svar på dit spørgsmål her.

Hvordan tilmelder jeg betaling til betalingsservice?
Du skal bruge følgende oplysninger for selv at tilmelde til betalingsservice:
PBS-nummer: 00111171
Deb.gr.nummer: 00001
Kundenummer: 15 cifret kontraktnummer uden bindestreger

Alternativt kan du kontakte vores kundeservice og oplyse hvilket registreringsnummer og kontonummer, du ønsker ydelsen trukket fra, så tilmelder vi betalingen til betalingsservice.

Hvorfor trækkes ydelsen ikke automatisk, når jeg kan se betalingsserviceaftalen i min netbank?
Det kan der være flere årsager til. Kontrakten skal tilmeldes til betalingsservice næsten en måned før første betaling, hvis vi skal nå at få trukket fra første betaling. Hvis det sker 2 gange i træk, så kan det være fordi, vi ikke har modtaget aftalenummeret fra Nets. Kontakt os og oplys aftalenummer fra PBS-aftalen sammen med enten kontraktnummer eller kundenummer. Hvis der er flere PBS-aftaler til en kontrakt, kan det også give problemer med aftalen. Kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig.

Hvordan kan jeg indbetale min ydelse?
Du kan altid overføre ydelsen til vores konto i Nordea med reference til dit kontraktnummer eller registreringsnummeret på din bil. Kontoen har registreringsnummer 2149 kontonummer 0001490222.

Hvor finder jeg min restgæld?
Du kan logge ind på Ford Credit Online Service og i langt de fleste tilfælde slå din restgæld op. Du kan altid kontakte vores kundeservice og få oplyst din restgæld. Vi kan kun oplyse restgælden til debitor på lånet. Vi bekræfter dog gerne over for 3. mand, hvad restgælden er, såfremt de allerede har den korrekte restgæld.

Hvordan laver jeg en ekstraordinær indbetaling på min kontrakt?
Du overfører beløbet til vores konto i Nordea med reference til dit kontraktnummer eller registreringsnummeret på din bil. Kontoen har registreringsnummer 2149 kontonummer 0001490222. Herefter vil vi bogføre din ekstraordinære indbetaling, og du vil modtage et brev med oplysninger om, hvor mange ydelser du har tilbage. Der er ingen gebyrer forbundet med en ekstraordinær indbetaling.

Koster det noget at indfri min kontrakt?
Der er ingen gebyrer forbundet med selve indfrielsen. Du kontakter vores kundeservice og får oplyst et indfrielsesbeløb, som du så overfører til vores konto i Nordea med reference til dit kontraktnummer eller bilens reg.nr. Kontoen har registreringsnummer 2149 kontonummer 0001490222.

Hvordan beregnes indfrielsesbeløbet på kontrakten?
Restgælden pr. sidste første
+ renter på den næste måneds ydelse
+ evt. morarenter/gebyrer
+ evt. restance
+/- evt. renteregulering
= Indfrielsesbeløb

Restgælden og renterne kan findes på rente- og afdragsoversigten, der blev udsendt sammen med dit velkomstbrev. De renter, der betales den efterfølgende første, er renterne for måneden før. Altså betaling 01/05/2017 er renter for perioden 01/04/2017-30/04/2017. Renteregulering er alene relevant for kunder med variabelt forrentede lån. Det er regulering af forskellen mellem den indbetalte rente og den faktiske rente.

Skal jeg melde flytning til Ford Credit?
Du skal meddele flytning til Ford Credit senest 5 dage efter officiel flyttedato. Det kan gøres telefonisk, på mail eller ved at logge på Ford Credit Online Service.
 
Skal Ford Credit have at vide, at jeg har skiftet forsikringsselskab?
Ja, Ford Credit skal vide, hvor du har forsikret din bil, da vi skal have flyttet panthaverdeklarationen over til dit nye forsikringsselskab. Vi har brug for følgende oplysninger:
•    Nyt forsikringsselskab
•    Kontraktnummer hos os eller reg.nr. på bilen
•    Evt. policenummer (det letter som regel ekspeditionen hos forsikringsselskabet)

Kan jeg sælge bilen til en anden person?
Hvis du ønsker at sælge bilen, skal du indfri dit lån hos Ford Credit.

Kan jeg få finansieret en bil, hvis det ikke er en Ford?
Ford Credit er til for at hjælpe Fords forhandlere. Derfor finansierer vi biler, som bliver handlet gennem disse uanset mærket.

Hvordan kontakter jeg Ford Credit?
Send gerne dit spørgsmål med e-mail, så vil en af vores Ford Credit-medarbejdere svare dig så hurtigt som muligt - sædvanligvis i løbet af den følgende arbejdsdag.  

Hvis du bruger ovenstående link til at skrive til os, bruger du vores sikrede forbindelse, der bedst beskytter dine oplysninger.* Vi opfordrer dig derfor til at bruge denne sikre forbindelse.

Alternativt kan du skrive til os på kundedk@ford.com. Bemærk dog at i modsætning til den sikre adgang har vi ikke mulighed for at kommunikere løbende via denne emailadresse.  

Hvis det haster, så kan du kontakte vores kundeservice på telefonnummer 43 48 07 77 mandag til torsdag kl. 10.00 - 16.00 og fredag kl. 10.00 –- 15.30.  

* Bemærk at kommunikation via internettet ikke er fuldstændigt sikkert. På trods af at vi gør vores bedste for at beskytte personlige oplysninger, kan vi ikke garantere for datasikkerheden ved fremsendelse til vores emailadresse. Enhver fremsendelse sker derfor på egen risiko. Når vi har modtaget dine oplysninger, har vi omfattende procedurer og sikkerhedsforanstaltninger, som vi anvender for at forsøge at undgå uautoriseret adgang til og brug af dine oplysninger.

Hvordan kontakter jeg Ford Credit?
Du kan kontakte vores kundeservice på tlf. 43 48 07 77 eller email. Telefonerne er åbne mandag til torsdag i tidsrummet 10.00 – 16.00 og fredag i tidsrummet 10.00 – 15.30.

Hvor kan jeg klage?
Hvis du ikke er tilfreds med Ford Credits behandling af din sag, kan du sende en skriftlig klage til os:

Ford Credit
Borupvang 5D-E
2750 Ballerup

Hvis du ønsker at klage over vores håndtering af din klage, skal du kontakte Forbrugerklagenævnet under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Online
http://www.forbrug.dk