Home > Personbiler > PUMA > Udstyr > Motorer og motorkraft

Motorer og motorkraft

Hybridbilens tidsalder er kommet. Som selvopladelig mild hybridbil er Ford Puma indbegrebet af fremtiden. Den tilbyder et udvalg af fremsynede og avancerede EcoBoost-hybridbenzinmotorer, der har fremragende ydeevne, imponerende brændstoføkonomi og betydeligt lavere CO2-emissioner end konventionelle brændstofmotorer. Puma fås også med et avanceret syv-trins dobbelt-koblings automatgear (DCT), der giver en jævn, problemfri og mindre krævende kørsel – især i stop-start bytrafik.

Hvad er Hybrid?

Pumas EcoBoost Hybrid-teknologi omfatter en elektrisk motor med et 48-volts batteri, der hjælper med at forbedre effektiviteten. Denne  hybrid drivlinie vil ikke køre udelukkende på elektrisk strøm. I stedet understøtter el-motoren benzinmotoren, når det er nødvendigt, hvilket giver ekstra motorkraft svarende til 16 HK, op til 20 % bedre acceleration* samt reducerer behovet for gearskift. Motoren bruger også regenerativ bremseteknologi til at genoplade batteriet, hvilket hjælper med at øge din bils brændstoføkonomi og reducere udledningstallene. Du behøver heller ikke tilslutte Puma til en ekstern strømkilde, da 48-volts batteripakken genoplades, mens du kører.

Prisvindende ydeevne 

Elektrificeret kørsel behøver ikke betyde kompromis. Puma kommer med Fords 1,0-liters EcoBoost-benzinmotor, der er seksdobbelt vinder af den prestigefyldte motorpris International Engine of the Year. Du kan få Puma med 125 eller 155 hestekræfter, der begge giver dig samme kompromisløse ydeevne, som du ville forvente af en konventinel 1,5-liters motor – bare med bedre brændstoføkonomi og lavere CO2-udslip.

New Puma powerful and fuel-efficient diesel engines
Ford Puma close up on manual transmission

Sofistikeret automatisk teknologi

Puma tilbyder nu et syv-trins dobbelt-koblings automatgear (DCT) til 125 hk og 155 hk 1.0-liters EcoBoost Hybrid-motorer. Det større antal gear, lav vægt og avanceret dobbeltkobling fungerer alt sammen for at levere glidende gearskift for en bedre kørsel i bl.a. bytrafik. Ovenikøbet med enestående brændstofeffektivitet samt ydeevne med 1.0-liters 155 hk versionen, der kører fra 0-100 km/t på kun 8,7 sekunder.

6-trins manuelt gear

Det 6-trins manuelle gear i Puma er blevet optimeret til at gøre gearskift mere præcise og støjsvage. Derudover er gearkassen udviklet med henblik på bedre køredynamik og reduceret forbrug, som i sidste ende gør din køretur både billigere og mere spændende.

Ford Puma close up on manual transmission
New Puma powerful and fuel-efficient diesel engines

Mindre brændstofforbrug med Auto Start-Stop 

Holder du i lyskryds eller går i tomgang i køen, kan bilens start-stop-funktion automatisk slukke motoren, mens vigtige funktioner som forlygter, aircondition, radio og SYNC-systemet stadig forbliver tændt. Når du igen er klar til at køre, skal du blot træde på koblingen og sætte bilen i første gear som altid. Auto Start-Stop kommer dig især til gode ved bykørsel, hvor teknologien skærer kraftigt ned på brændstofforbruget. 

Top