Home > Finansiering > Hjælp og support > FAQ - spørgsmål og svar
  • Skal du have finansieret en ny bil, så kan du måske finde svar på dit spørgsmål her.
    Hvad sker der, hvis renten stiger?

    Som kunde hos Ford Credit kan du vælge både fast og variabel rente alt efter behov og temperament. Hvis du vælger fast rente, ligger rentesatsen fast gennem hele lånets løbetid. Hvis du vælger variabel rente, har du en fast månedlig ydelse gennem hele lånet løbetid, og når lånet udløber, tager vi højde for eventuelle renteudsving i løbet af lånets løbetid. Vi følger Nationalbankens diskonto.

    Er Ford Credits rente konkurrencedygtig?

    Vores position som verdens største bilfinansieringsselskab sammenholdt med vores erfaring gør os i stand til at tilbyde rentesatser, der placerer os blandt markedets absolut mest konkurrencedygtige.

    Jeg har behov for et specielt lån, er det muligt hos Ford Credit?

    Ford Credits størrelse og ekspertise gør, at vi kan tilbyde finansieringsløsninger, der passer præcis til dine behov. Du kan læse mere om vores forskellige produkter i menuen til venstre, og din Ford-forhandler kan hjælpe dig med en finansieringsberegning.

    Kan jeg få finansieret en ny bil, hvis det ikke er en Ford?

    Ford Credit er til for at hjælpe Fords forhandlere. Derfor finansierer vi biler, som bliver handlet gennem disse uanset mærket.

  • Kan jeg låne til min brugte bil?

    Hos Ford Credit kan du låne både til din nye og brugte bil. Renten er konkurrencedygtig, og du vælger selv, om det skal være til fast eller variabel rente.

    Kan jeg få finansieret en brugt bil, hvis det ikke er en Ford?

    Ford Credit er til for at hjælpe Fords forhandlere. Derfor finansierer vi biler, som bliver handlet gennem disse uanset mærket.

  • Har du allerede fået finansieret din bil, kan du måske finde svar på dit spørgsmål her.
    Hvordan tilmelder jeg betaling til betalingsservice?

    Du skal bruge følgende oplysninger for selv at tilmelde til betalingsservice: PBS-nummer: 00111171
    Deb.gr.nummer: 00001
    Kundenummer: 15 cifret kontraktnummer uden bindestreger

    Alternativt kan du kontakte vores kundeservice og oplyse hvilket registreringsnummer og kontonummer, du ønsker ydelsen trukket fra, så tilmelder vi betalingen til betalingsservice.

    Hvorfor trækkes ydelsen ikke automatisk, når jeg kan se betalingsserviceaftalen i min netbank?

    Det kan der være flere årsager til. Kontrakten skal tilmeldes til betalingsservice næsten en måned før første betaling, hvis vi skal nå at få trukket fra første betaling. Hvis det sker 2 gange i træk, så kan det være fordi, vi ikke har modtaget aftalenummeret fra Nets. Kontakt os og oplys aftalenummer fra PBS-aftalen sammen med enten kontraktnummer eller kundenummer. Hvis der er flere PBS-aftaler til en kontrakt, kan det også give problemer med aftalen. Kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig.

    Hvordan kan jeg indbetale min ydelse?

    Du kan altid overføre ydelsen til vores konto i Nordea med reference til dit kontraktnummer eller registreringsnummeret på din bil. Kontoen har registreringsnummer 2149 kontonummer 0001490222.

    Hvor finder jeg min restgæld?

    Du kan logge ind på Ford Credit Online Service og i langt de fleste tilfælde slå din restgæld op. Du kan altid kontakte vores kundeservice og få oplyst din restgæld. Vi kan kun oplyse restgælden til debitor på lånet. Vi bekræfter dog gerne over for 3. mand, hvad restgælden er, såfremt de allerede har den korrekte restgæld.

    Hvordan laver jeg en ekstraordinær indbetaling på min kontrakt?

    Du overfører beløbet til vores konto i Nordea med reference til dit kontraktnummer eller registreringsnummeret på din bil. Kontoen har registreringsnummer 2149 kontonummer 0001490222. Herefter vil vi bogføre din ekstraordinære indbetaling, og du vil modtage et brev med oplysninger om, hvor mange ydelser du har tilbage. Der er ingen gebyrer forbundet med en ekstraordinær indbetaling.

    Koster det noget at indfri min kontrakt?

    Der er ingen gebyrer forbundet med selve indfrielsen. Du kontakter vores kundeservice og får oplyst et indfrielsesbeløb, som du så overfører til vores konto i Nordea med reference til dit kontraktnummer eller bilens reg.nr. Kontoen har registreringsnummer 2149 kontonummer 0001490222.

    Hvordan beregnes indfrielsesbeløbet på kontrakten?

    Restgælden pr. sidste første
    + renter på den næste måneds ydelse
    + evt. morarenter/gebyrer
    + evt. restance
    +/- evt. renteregulering
    = Indfrielsesbeløb

    Restgælden og renterne kan findes på rente- og afdragsoversigten, der blev udsendt sammen med dit velkomstbrev. De renter, der betales den efterfølgende første, er renterne for måneden før. Altså betaling 01/05/2017 er renter for perioden 01/04/2017-30/04/2017. Renteregulering er alene relevant for kunder med variabelt forrentede lån. Det er regulering af forskellen mellem den indbetalte rente og den faktiske rente.

    Skal jeg melde flytning til Ford Credit?

    Du skal meddele flytning til Ford Credit senest 5 dage efter officiel flyttedato. Det kan gøres telefonisk, på mail eller ved at logge på Ford Credit Online Service.

    Skal Ford Credit have at vide, at jeg har skiftet forsikringsselskab?

    Ja, Ford Credit skal vide, hvor du har forsikret din bil, da vi skal have flyttet panthaverdeklarationen over til dit nye forsikringsselskab. Vi har brug for følgende oplysninger:

    • Nyt forsikringsselskab
    • Kontraktnummer hos os eller reg.nr. på bilen
    • Evt. policenummer (det letter som regel ekspeditionen hos forsikringsselskabet)
    Kan jeg sælge bilen til en anden person?

    Hvis du ønsker at sælge bilen, skal du indfri dit lån hos Ford Credit.

    Hvad er Ford Credit Online Service?

    Det er et online system, hvor du kan informere Ford Credit om f.eks. navne- og adresseændring. Du kan også få oplyst din restgæld eller anmode om kopi af f.eks. en amortisationstabel (oversigt over rente og afdrag i lånet løbetid). Du finder Ford Credit Online Service her.

  • Hvordan kontakter jeg Ford Credit?

    Send gerne dit spørgsmål med e-mail, så vil en af vores Ford Credit-medarbejdere svare dig så hurtigt som muligt - sædvanligvis i løbet af den følgende arbejdsdag.

    Hvis du bruger ovenstående link til at skrive til os, bruger du vores sikrede forbindelse, der bedst beskytter dine oplysningerTooltip. Vi opfordrer dig derfor til at bruge denne sikre forbindelse.

    Hvis det haster, så kan du kontakte vores kundeservice på telefonnummer 43 48 07 77 mandag til torsdag kl. 10.00 - 16.00 og fredag kl. 10.00 – 15.30. 

  • Hvor kan jeg klage?

    Hvis du ikke er tilfreds med Ford Credits behandling af din sag, kan du sende en skriftlig klage til os:

    Ford Credit
    Borupvang 5D-E
    2750 Ballerup

    Hvis du ønsker at klage over vores håndtering af din klage, skal du kontakte Forbrugerklagenævnet under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
    Carl Jacobsens Vej 35
    2500 Valby 

  • Finansiering via Ford Credit udbydes af Forso Danmark, filial af Forso Nordic AB.

    Du kan kontakte vores kundeservice på tlf. 43 48 07 77 eller email. Telefonerne er åbne mandag til torsdag i tidsrummet 10.00 – 16.00 og fredag i tidsrummet 10.00 – 15.30.

    Hvor kan jeg klage?

    Hvis du ikke er tilfreds med Ford Credits behandling af din sag, kan du sende en skriftlig klage til os:

    Ford Credit
    Att.: Operations Manager
    Borupvang 5D-E
    2750 Ballerup

    Hvis du ønsker at klage over vores håndtering af din klage, skal du kontakte Forbrugerklagenævnet under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
    Carl Jacobsens Vej 35
    2500 Valby 

    Online
    http://www.forbrug.dk

Top