Aktivering afventer fejlfinding
Kontrollér følgende, hvis du forsøgte at aktivere din bil og modtog en status med Aktivering afventer:
- Når du forsøger at acceptere anmodningen i bilen, skal du sørge for, at bilen er:
- Tændt, kører, i P og i et åbent område med god netværksforbindelse.
- Bemærk: Din bil skal køre og ikke være i tilbehørstilstand.
- Kontrollér styrken på din dataforbindelse og/eller Wi-Fi-forbindelse.
- Wi-Fi-forbindelse
- Hvis Wi-Fi er slået fra, skal du aktivere det og forsøge at oprette forbindelse.
- Hvis Wi-Fi er slået til, skal du deaktivere det og forsøge at oprette forbindelse med mobildata.
- Mobilforbindelse
- Hvis mobildata er slået fra, skal du aktivere mobildata og forsøge at oprette forbindelse.
- Hvis mobildata er slået til, skal du deaktivere mobildata og forsøge at oprette forbindelse med Wi-Fi.
- Wi-Fi-forbindelse
- Er du tilsluttet Bluetooth i din bil? Hvis du er, skal du afbryde Bluetooth-forbindelsen til din enhed og prøve at aktivere igen.
- Er det mere end 90 sekunder siden, du prøvede at aktivere?
- Hvis ikke, skal du vente mindst 90 sekunder på, at bilen reagerer på acceptanmodningen.
- Kunne du tidligere bruge kommandoer?
- Kunne du i så fald oprette en ekstra FordPass-konto, efter du slettede appen eller forsøgte at logge ind?
- Hvis ja, så har du muligvis en anden e-mailadresse, der indeholder din godkendte bil. Log ud, og prøv at logge ind med din anden e-mailadresse.
- Kunne du i så fald oprette en ekstra FordPass-konto, efter du slettede appen eller forsøgte at logge ind?
- Får du en meddelelse om, at bilen allerede er aktiveret?
- Ja, men jeg er den eneste bruger – du har muligvis en anden e-mailadresse, der indeholder din godkendte bil. Log ud, og prøv at logge ind med din anden e-mailadresse.
- Ja, men jeg er en ekstra bruger – det er nødvendigt, at du bliver godkendt af en autoriseret bruger.
- Tryk på fanen Anmodning om godkendelse, hvis du ønsker at tilføje endnu en bruger.
- Der sendes en meddelelse til alle aktiverede brugere.
- De modtager en meddelelse i deres app.
- Når der foreligger godkendelse, har du adgangsrettigheder.
Hvis du forsøgte/bekræftede nedenstående trin, og din bil ikke blev aktiveret, skal du vælge Kontakt en guide.Bemærk: Hvis du vil aktivere en bil og fjerne alle aktiverede brugere, kan du foretage en Generel nulstilling.