Shop FordErhvervskundeVarevogne og pickupper

Ford Electric Explorer

Den nye fuldelektriske Explorer er den første i et imponerende program for lanceringen af 3 nye fuldelektriske PV'er i 2024, og programmet vil komme til at spille en afgørende rolle i en fuld elektrificering af Fords passagerbilssortiment inden 2030. Se vores visningsside her, og se vores spm. og svar herunder for flere detaljer.
 

Oversigt

Hvorfor købe et elektrisk køretøj?

De bedste grunde til at købe et fuldelektrisk køretøj:

  • Nul emissioner fra udstødningsrøret under kørslen
  • Det er sjovt at køre elbil! Den nye fuldelektriske Ford Explorer byder på øjeblikkeligt drejningsmoment og en imponerende acceleration.
  • Besparelser på de daglige driftsomkostninger med minimale krav til service samt muligheden for at nyde godt af dynamiske energipriser* i forbindelse med omkostningseffektiv hjemmeopladning.

*Hvor sådanne priser findes og besparelse sammenlignet med tilsvarende benzin- eller dieseldrevet køretøj.

Hvad er seriesortimentet for den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Seriesortiment:

  • Et enkelt seriesortiment bestående af to serier, Explorer (Select på RHD-markeder) og Explorer Premium
  • Standardudstyr af høj kvalitet på alle serier, herunder opvarmet massagesæde til føreren, intelligent, tilpasningsdygtig hastighedskontrol og bagsynskamera
  • 1 udstyrspakke: Førerassistancepakke
  • Individuelle løsninger, herunder:
    • Energieffektivt varmepumpesystem – designet til at maksimere rækkevidden ved effektivt at opvarme og afkøle batteriet og kabinen
    • Anhængertræk
    • Fast panoramatag (standard på RHD Premium-serien, tilvalg på LHD Premium-serien)
    • 21" hjul
    • Ergonomiske sæder
    • Dæk til al slags vejr

EXPLORER (Select) – standardfunktioner:

  • Manuel bagklap
  • Fuld LED-forlygte med automatisk fjern- og nærlys
  • Sensico® m/sædepanel og indlæg i stof
  • 19" letmetalfælge
  • Elektrisk førersæde med hukommelse og massagefunktion

EXPLORER Premium – standardfunktioner:

  • Håndfri elbetjent bagklap
  • Matrix LED-forlygte
  • LED-kabinelys
  • Sensico® sædepanel
  • 20" letmetalfælge
  • Sparkeplade i fordøre

Hvor bliver den nye fuldelektriske Ford Explorer bygget?

Den nye fuldelektriske Ford Explorer er et europæisk designet produkt bygget til det europæiske marked og til europæiske kunder.

Den bliver produceret i Europa på Ford Cologne Electrification Centre i Tyskland. Fabriksanlægget er ved at blive transformeret for 1 mia. USD og udgør hjertet af Fords engagement i elkraft.

Hvad kommer den nye fuldelektriske Ford Explorer til at koste?

Den anbefalede salgspris for den nye fuldelektriske Explorer bliver annonceret på et senere tidspunkt.

Hvilken garanti vil blive tilbudt for batteriet og højspændingssystemet på den fuldelektriske Ford Explorer?

Ford vil tilbyde 8 års/160.000 km garanti, så kunderne kan føle sig trygge og have ro i sindet. Der kommer flere oplysninger om garantien for den fuldelektriske Ford Explorer og udvidede garantiordninger tættere på bestillingsdatoen.

Hvad er serviceintervallerne for den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Et fuldelektrisk køretøj (EV) kræver mindre vedligeholdelse, da der er færre bevægelige dele, f.eks. skal der ikke skiftes olie med jævne mellemrum. Dette betyder, at kunderne har mulighed for at nyde godt af lavere vedligeholdelsesomkostninger sammenlignet med et køretøj med en intern forbrændingsmotor (ICE). 
Serviceintervallerne for den nye fuldelektriske Ford Explorer vil blive bekræftet på et senere tidspunkt.

Specifikation

Hvad er dimensionerne på den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Den nye fuldelektriske Ford Explorer har 5 sæder og er et køretøj i mellemklassen med en længde på 4,47 m og 450 l bagagerumsplads. Den er en smule kortere end Ford Kuga, men har en længere akselafstand med nok plads i kabinen til dig og dine passagerer.

Vil den nye fuldelektriske Ford Explorer kunne fås med AWD eller FWD?

RWD- og AWD-varianter vil kunne fås. Der kommer flere oplysninger om batteristørrelse og ydelse på et senere tidspunkt, når vi har afsluttet WLTP-testene.

I hvilke farver vil den nye fuldelektriske Ford Explorer kunne fås?

Den nye fuldelektriske Ford Explorer findes i følgende udvendige farver:

  • Arctic Blue
  • Frozen White
  • Magnetic
  • Absolute Black
  • Lucid Red/Rapid Red
  • Blue my Mind

Hvilken slags lygter har den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Den nye fuldelektriske Explorer tilbyder kunderne et markant udvendigt design og et innovativt, praktisk interiør.

Avanceret lygteteknologi er blot et eksempel på det markante udvendige design:

  • LED-signatur dagskørelys kombineret med LED-kontrollamper, der tændes automatisk, når køretøjet startes.
  • Blændfrit fjernlys tilpasser lysmønsteret for at minimere blænding og sikre, at den omgivende belysning maksimeres (standard for Premium-serien).
  • Velkomst- og farvelbelysningsfunktionen omfatter LED-lys på dørhåndtag og logolamper på sidespejl.

Er den nye fuldelektriske Ford Explorer manuel eller automatisk?

Køretøjet kommer til at fungere som et automatisk køretøj. Der er ikke behov for en koblingspedal, så derfor er især bykørsel gjort meget lettere.

En af de største fordele ved fuldelektrisk kraft er den forenklede transmission. Køretøjet har en enkelt hastighedstransmission, der gør køreoplevelsen behagelig og vedligeholdelse nem.

Hvad er tiden for den nye fuldelektriske Ford Explorers acceleration fra 0-100 km/t?

Den fuldelektriske Ford Explorer byder på øjeblikkeligt drejningsmoment og en imponerende acceleration. Vi vil bekræfte køretøjets ydelsesdata på et senere tidspunkt.

Hvad er den nye fuldelektriske Ford Explorers tophastighed?

Den maksimale hastighed er 160 km/t eller 180 km/t afhængigt af valget af drivlinje.

Hvad er MegaConsole? Hvor stor er opbevaringspladsen i den nye fuldelektriske Ford Explorer?

MegaConsole er et 17 liters rum under armlænet, der har plads til at opbevare en 15” bærbar computer plus 1,5 liters vandflasker, med en skilleplade, så rummet kan indrettes efter kundens præferencer. Midterkonsollen omfatter et medieopbevaringsrum med to USB-C-porte i for og to i bag samt trådløs opladning til en smartphone.

Hvor stor er den indvendige skærm på den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Den er 14,6" og tilbydes som standard på alle Ford Explorer. Den er en af de største skærme, der i øjeblikket fås på markedet for fuldelektriske passagerkøretøjer. SYNC Move® indeholder Fords nyeste infotainmentsystem, og touchskærmen kan justeres fra en lodret position til en lavere position og positioner derimellem, så den kan tilpasses den enkelte kundes præferencer, herunder muligheden for at flytte skærmen, så den ikke er i direkte sollys.

Hvad er tagvægten for den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Tagvægten for den nye fuldelektriske Explorer er op til 75 kg.

Hvad er bugseringskapaciteten for den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Bugseringskapaciteten for den nye fuldelektriske Ford Explorer er op til 1000 kg for RWD og 1200 kg for AWD (bremset, 12 % hældning).

Fås den nye fuldelektriske Ford Explorer med varmepumpe?

En varmepumpe er en effektiv måde til opvarmning af kabinen, og en varmepumpe fås som en enkelt løsning på Explorer og Explorer Premium. Den fungerer modsat et traditionelt AC-system ved at trække omgivende energi (varme) fra hele køretøjet og kondensere den til brug inde i køretøjet. Varmepumper er til større nytte i koldere klimaer.

Den fungerer i lighed med et airconditionanlæg og kan afkøle og opvarme kabinen. Den bruger således mindre energi fra batteriet, så kørselsrækkevidden bliver større.

Funktioner

Hvilke vigtige funktioner har den nye fuldelektriske Ford Explorer indvendigt?

Den nye Explorer har sporty, komfortable kabinesæder af høj kvalitet med indbygget nakkestøtte og et højdejusterbart rat for at opnå optimeret knækomfort.

Kabinens farver og materialer skaber en indbydende atmosfære med et moderne look af høj kvalitet.

Den nye fuldelektriske Explorer byder på et elegant indvendigt design med innovative, praktiske komponenter.

  • SYNC Move®: 14,6" bevægelig touchskærm, der kan bruges af såvel føreren som passageren, mens der køres eller bilen holder stille. Den giver adgang til funktionel, intuitiv teknologi via en let anvendelig brugergrænseflade. Den bevægelige touchskærm giver mulighed for maksimal anvendelse på den store skærm og har trådløs telefonspejling, der understøtter Android Auto og Apple CarPlay samt Connected Navigation.
    Bemærk: Det kræver modemaktivering/abonnementsaktivering via FordPass af tilsluttet navigering
  • Min private låseboks: Ekstra skjult opbevaringsplads, hvor personlige ejendele kan gemmes sikkert bag SYNC Move-skærmen. Et elektronisk stik giver ekstra ro i sindet ved at låse skærmen, når den hældes 30°, og køretøjet sætter farten ned.
  • MegaConsole: Imponerende 17 liters opbevaringskapacitet med nok plads til en håndtaske eller en bærbar computer, så kabinen kan holdes ren og ryddelig.

Andre vigtige funktioner er:

  • Soundsystem med 7 højttalere, der inkluderer en højttaler i midten, der er monteret som en elegant funktion på instrumentpanelet (soundbar).
  • Medieopbevaringsrum med plads til to store smartphones, herunder to USB-C-porte og trådløs opladning af telefon (til kompatibel smartphone).
  • MegaConsole: Opbevaringsrum under armlænet omfatter en skilleplade, så rummet kan indrettes og udnyttes optimalt.
  • 450 liters bagagerumsplads i bag 1422 liter, når sæderne på 2. række slås ned.
  • Bagagerumsgulvet har to positioner, der giver kunden mulighed for at skabe et skjult opbevaringsrum, når gulvet er i hævet position. Bagagerumsgulvets positioner giver maksimal volumen eller areal til last.

Hvilke teknologier har den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Den nye fuldelektriske Explorer har følgende nøgleteknologier:

  • SYNC Move® – 14,6" bevægelig touchskærm
    • 14,6" SYNC Move-touchskærmen indbygget i MegaConsole giver mulighed for fleksibel positionering for at opfylde individuelle præferencer.
    • Betjening med manuel indstilling er med vilje valgt, så der fås en hurtigere og roligere justeringsmåde under kørsel, eller når bilen holder stille.
  • 5.3” Digital instrumentgruppe
    • Den 5,3" store digitale instrumentgruppe viser vigtige oplysninger såsom hastighed, navigationsretninger, batteriopladningsstatus, energiforbrug, visuelle advarsler og førerassistentsystemvisninger, uden at det er nødvendigt at se på SYNC Move®-touchskærmen.[‡]
  • MegaConsole
    • Intelligent designet midterkonsol med en imponerende 17 liters opbevaringskapacitet under armlænet.
  • Vognbaneassistent med vognbanehjælp
    • Den nye funktion, der er tilgængelig via den valgfrie førerassistancepakke, forbedrer systemets nuværende kapacitet til at hjælpe føreren med at blive i vognbanen på motorveje.
    • Funktionen yder også assistance ved overtagelser.

Hvilken slags førerassistance-teknologier har den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Den nye fuldelektriske Explorer vil være udstyret med en række avancerede førerassistance-teknologier[‡].

Den valgfrie førerassistancepakke omfatter følgende ekstra funktioner:

  • Ny funktion: Vognbaneassistent med vognbanehjælp
  • Parkeringshjælp (m/12 ultralydsfølere)
  • 360-graders kamera
  • En håndfri elektrisk bagklap er standard for Explorer Premium-serien (valgfri for Explorer/Select-serien med førerassistancepakke)

Hvilken slags tilslutningsfunktioner har den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Oplåsning af Explorers intelligente side er enkel. Med modemmet aktiveret og smartphonen tilsluttet kan kunderne nyde en 'Always On'-oplevelse.

Funktionerne inkluderer:

  • Indbygget planlægning af EV-ture
  • Lede efter ladestationer i navigationssystemet
  • Indbygget planlægning af opladning
  • Trådløs Apple CarPlay/Android Auto

Hvilket lydsystem har den fuldelektriske Ford Explorer?

Et lydsystem med 6+1 højttalere med en højttaler i midten designet som et synligt 3D-skulptureret element (soundbar) for at sikre, at eventyr derudad lyder skarpt og tydeligt. B&O er ikke tilgængelig.

Hvilke kørselsteknologier kommer den nye fuldelektriske Ford Explorer til at byde på?

Den nye fuldelektriske Ford Explorer byder på eksisterende Ford-teknologier, herunder:

  • Overvågning af blinde vinkler m/krydsende trafik alarm (CTA) m/aktiv bremsning og udstigningsadvarsel
    • Overvågning af blinde vinkler bruger radarfølere til at detektere, hvornår et køretøj kommer ind i en blind vinkel på begge sider af bilen.
  • Krydsende trafik alarm (CTA)
    • Bruger følere til at forbedre sikkerheden ved bakning ud af en parkeringsplads, hvor udsynet kan være begrænset af køretøjer eller forhindringer parkeret på begge sider.
  • Udstigningsadvarsel
    • Giver visuelle og hørbare alarmer til trafikanter og kørende, når funktionen detekterer, at åbning af døren på en parkeret bil kan forårsage en kollision, så kunder og andre trafikanter kan føle sig sikre.
  • Driver Alert-system
    • Fremadrettet kamera overvåger vognbanestriber for at spore køretøjets position og advare føreren, hvis det identificerer uregelmæssige adfærdsmønstre, og minde ham/hende om at tage et hvil.
  • Genkendelse af færdselsskilt
    • Overvåger trafikskilte længere fremme på vejen ved hjælp af et fremadrettet kamera og viser dem tydeligt for føreren.
  • Advarsel om forkert kørselsretning
    • Bruger et fremadrettet kamera, navigationsdata og Fords teknologi til genkendelse af trafikskilte til at se, hvornår en fører kører forkert ind i en frakørsel med en tosporet kørebane eller motorvej.
  • Intelligent, tilpasningsdygtig hastighedskontrol (iACC)[‡]
    • Når funktionen er aktiveret, tilpasser iACC sig automatisk til de hastighedsbegrænsninger, som frontkameraet har genkendt, eller som bliver leveret af navigationsdata, og opretholder en forudindstillet afstand fra køretøjet foran for om nødvendigt at bringe køretøjet til standsning. Når der er fri bane, accelererer systemet tilbage til den indstillede hastighed.
    • Retningsstabiliseringssystemet detekterer malede vognbanestriber på vejen som en hjælp til at forhindre, at køretøjet glider ud af vognbanen. Systemet kan forsigtigt styre føreren tilbage på sporet og sørge for køretøjets og passagerernes sikkerhed. Funktionen Advarsel om kørebaneskift udsender en alarm, der advarer føreren ved at vibrere med styretøjet, hvis køretøjet forlader vognbanen.
    • Systemet bruger fremadrettet radar og kamera til at detektere køretøjer, motorcykler eller fodgængere på vejen forude, og køretøjer, der måske krydser vejen foran bilen. I kritiske situationer bliver føreren advaret ved hjælp af hørbare og visuelle advarsler, og – hvis føreren ikke reagerer – aktiverer systemet automatisk bremserne.
    • Dette system arbejder med Pre-Collision Assist og hjælper føreren med at styre godt, samtidig med at det holder køretøjet stabilt, så det kan undgå en fare.
  • Bremsning efter kollision
    • Det genkender automatisk, når køretøjet har været involveret i en kollision, og det holder bremserne aktiveret efter uheldet for at sikre, at køretøjet ikke bliver udsat for yderligere fare.
  • Bagsynskamera
    • Gør det lettere at se, hvad der er bag ved køretøjet, når der bakkes, og gør manøvrer lettere, sikrere og mindre stressende.
  • Parkeringshjælp for og bag med bremseassistance
    • Hjælper med at gøre parkering i et stærkt trafikeret område eller på steder med begrænset plads lettere og kan også aktivere bremserne, når systemet detekterer en genstand på køretøjets vej.

Hvilke kørselsteknologier kommer førerassistancepakken til den nye fuldelektriske Ford Explorer til at byde på?

Fås til både Select og Premium

  • 360-graders kamera: Kameraer foran, på siderne og i bag giver i kombination mulighed for forskellige realtidsvisninger, hvorved parkering og manøvrering bliver nemmere for kunderne.
  • Håndfri elbetjent bagklap: (Kun Self-serien, standard på Premium) Nem at betjene og praktisk.
  • Parkeringshjælp (m/12 ultralydsfølere): Kontrollerer bremser, kraft og retning, når der foretages vinkelret og parallelparkering.[‡]
  • Ny vognbaneassistent m/vognbanehjælp kombinerer følgende teknologier:
    • Vognbaneassistent: En udvidelse af intelligent, tilpasningsdygtig hastighedskontrolsystemet (iACC) Funktionen støtter styringen løbende og guider via automatiserede styringsinputs køretøjet, så det holder sig midt i vognbanen.
    • Vognbanehjælp: Systemet er designet til at hjælpe føreren, når der skal skiftes vognbaner på motorveje. Systemet giver faktisk styreassistance, når føreren ønsker at skifte vognbane. Det kan aktiveres ved at vippe blinklyset og overvåger trafik, der nærmer sig bagfra, inden skift af vognbane påbegyndes.

Opladning og rækkevidde

Hvilke muligheder er der for opladning med den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Vi arbejder på at gøre alle aspekter af opladningen af din elektriske Ford enkel og praktisk. Vi har nu mere end 500.000 ladestandere i vores BlueOval™ Charge Network[††] – der alle er tilgængelige via en enkelt app, FordPass. Mange af stationerne i BlueOval™ Charge Network tilbyder nu også 'plug and charge', herunder højhastigheds IONITY-ladestanderne, der er praktisk placeret langs motorveje i mange europæiske lande.

Hvordan oplader jeg min nye fuldelektriske Ford Explorer?

Den nye fuldelektriske Explorer er som standard udstyret med et Mode 3-ladekabel til vekselstrømsopladning, hvilket giver kunderne mulighed for nemt at oplade køretøjet derhjemme, på arbejdet eller offentligt.

  • Et Mode 3-ladekabel er som standard inkluderet, så kunden kan bruge standere med vekselstrømsopladning, hvilket giver optimal komfort. Mode 3-ladekabler gør, at køretøjet kan instruere ladestanderen om at slukke for strømmen, når opladningen er færdig.
  • Et hjemmeopladningskabel, der kan bruges i et almindeligt husholdningsstik, fås som tilkøb.
  • CCS-systemet (Combined Charging System) kan oplade køretøjets batteri på lynopladningsstationer med vekselstrømshøjspænding fra 10-80 % på ca. 25 minutter. [†]

Hvad er forskellen mellem vekselstrøms- og jævnstrømsopladning?

Vekselstrømsopladning vs jævnstrømsopladning
Fuldelektriske køretøjer gemmer deres energi i batteriet som DC-elektricitet (jævnstrøm) og kan modtage mere effekt via jævnstrømsopladningsstationer, fordi de ikke behøver konvertere jævnstrømmen.

AC-elektricitet (vekselstrøm) er lettere tilgængelig i elforsyningsnettet, hvor det er lettere at transportere over lange afstande, og de fleste hjem får deres elektricitet som vekselstrømsforsyning. Et fuldelektrisk køretøj skal imidlertid konvertere vekselstrøm til jævnstrøm. Det klares af Explorers indbyggede oplader, der understøtter en vekselstrømsopladning på maks. 11 kW.

Køretøjets DC-lynopladningskapacitet kan genoplade 10-80 % på ca. 25 minutter[†]. På Blue Oval™ Charging Network tilbyder BP Pulse og IONITY begge DC-lynopladningsstationer.

Electric Explorer er udstyret med et CCS-stik (Combined Charging System). Dette sikrer kompatibilitet med både Type 2 AC-opladningsstik og CCS DC-lynopladningsstik.

Vil en Ford Connected Wallbox eller tilsvarende understøtte hjemmeopladning af min nye fuldelektriske Ford Explorer?

Ford planlægger udvidelse af kundernes muligheder for hjemmeopladning i hele Europa med en ny Ford Connected AC Wallbox.

Ford vil fortsat tilbyde installationstjenester på specifikke markeder, så det bliver så let og problemfrit som muligt for kunderne at foretage hjemmeopladning.

Hvilke planer har Ford for Wallboxes til den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Ford samarbejder med forskellige producenter af wallboxe af højeste kvalitet og udbydere af installationstjenester på de europæiske markeder, så kunderne kan få et stort udvalg af tjenester til opladning derhjemme. 
Ford vil henvise kunder til disse partnere, hvor de vil have mulighed for at vælge ud fra et sortiment af forskellige wallboxe, så de kan få opfyldt individuelle behov.

Hvilken rækkevidde får den nye fuldelektriske Explorer?

Vi er i øjeblikket i gang med en omfattende testning af drivlinjer for at gøre dem optimale og opnå fuld godkendelse af køretøjet. Vi kommer til at dele et komplet sæt data tættere på lanceringen af køretøjet.

Hvordan påvirkes rækkevidden af den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Rækkevidden maksimeres via f.eks. effektive dæk, omfattende aerodynamisk optimering herunder hjulene, en fuldt beklædt undervogn, specialdesignede luftgardiner med ventilation.

En række udvendige elementer påvirker rækkeviddekapaciteten, herunder især vind og vejr, omgivende temperatur, køreadfærd, kørselsprofil, køretøjets tilstand, alder samt litium-ion-batteriets tilstand og temperatur.[†]

Der vil kunne fås flere oplysninger om rækkevidden og faktiske variationer på et senere tidspunkt, når vi er færdige med WLTP-testningen.

Påvirker lastvægten eller klimaet rækkevidden af den nye fuldelektriske Ford Explorer?

En række faktorer kan påvirke rækkevidden af elektriske køretøjer, f.eks. hurtig kørsel, ekstremt varme eller kolde vejrforhold, brug af opvarmning og aircondition, høj nyttelast og modvind, vedligeholdelse af køretøjet, litium-ion-batteriets alder og tilstand. [†]

Hvad er batteriernes forventede effektivitet i den nye fuldelektriske Ford Explorer?

De endelige WLTP-tal og mere detaljerede oplysninger om rækkevidde, herunder km/kWh-effektivitet vil kunne fås på et senere tidspunkt, når vi er færdige med WLTP-testningen. [†]

Hvad sker der nu?

Kommer der en hybridversion af den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Den nye fuldelektriske Ford Explorer vil kun kunne fås som fuldelektrisk. På nogle markeder findes den meget større 7-sæders Ford Explorer PHEV. Det er et anderledes køretøj. Alle Fords passagerbiler vil være fuldelektriske fra 2030. Den nye fuldelektriske Explorer er et fuldelektrisk køretøj, der kører udelukkende på en batteridrevet elmotor. Den har ikke en intern benzin- eller dieselforbrændingsmotor (ICE). Den er heller ikke et 'hybrid'-køretøj (delvis elektrisk, delvis ICE).

Kommer der diesel-/benzinversioner af den nye fuldelektriske Ford Explorer?

Den nye fuldelektriske Ford Explorer vil kun kunne fås som fuldelektrisk. På nogle markeder findes den meget større 7-sæders Ford Explorer PHEV. Det er et anderledes køretøj. Alle Fords passagerbiler vil være fuldelektriske fra 2030. Den nye fuldelektriske Explorer er et fuldelektrisk køretøj, der kører udelukkende på en batteridrevet elmotor. Den har ikke en intern benzin- eller dieselforbrændingsmotor (ICE). Den er heller ikke et 'hybrid'-køretøj (delvis elektrisk, delvis ICE).

Hvilke planer har Ford for fremtidige fuldelektriske passagerbiler?

Den nye fuldelektriske Ford Explorer er den første i et imponerende program for lanceringen af 3 nye fuldelektriske PV'er i 2024, og programmet vil komme til at spille en afgørende rolle i en fuld elektrificering af Fords passagerbilssortiment inden 2030.

Yderligere oplysninger

Visning af Electric Explorer


Det er Fords politik løbende at udvikle vores produkter. Vi forbeholder os ret til når som helst at ændre modellernes specifikationer, farver samt genstande illustreret og beskrevet på dette websted.

[†] Rækkevidde og opladningstid er baseret på producentens computer-metodologi og brug af DC-lynoplader. Opladningshastigheden falder, efterhånden som batteriet når fuld kapacitet. Dine resultater kan variere på grund af spidsbelastningstider for opladning og batteriets ladetilstand. Den faktiske rækkevidde varierer alt efter forholdene (herunder vind og vejr, omgivende temperatur, køreadfærd, kørselsprofil, køretøjets tilstand, alder samt litium-ion-batteriets tilstand og temperatur.

[‡] Kør ikke, hvis du er distraheret, eller mens du bruger håndholdte enheder. Brug stemmeaktiverede systemer, når det er muligt. Nogle funktioner er muligvis låst, når køretøjet er i gear. Det er ikke alle funktioner, der er kompatible med alle telefoner. Indhold vist på skærmen er illustrativt, den faktiske gengivelse kan afvige herfra.

[††] Adgang til BlueOval™ Charge Network kræver aktivering af det gratis abonnement via FordPass-appen. IONITY og andre tilføjelser kræver betalt fornyelse efter et år.

Ford.dk bruger cookies og lignende teknologier på denne hjemmeside for at forbedre og personliggøre din brugeroplevelse.

Du kan til enhver tid justere din indstilling via cookie-præferencesiden, men dette kan forhindre brugen af visse funktioner på hjemmesiden.

Se venligst hjemmesidens privatlivs- og cookiepolitik for yderligere information om, hvordan vi bruger cookies.