1. ER MIN BIL DÆKKET?
Alle personbiler eller lette erhvervskøretøjer serviceret på et autoriseret Ford værksted (ingen begrænsning i alder eller kilometer) er dækket af Ford Assistance Plus. Dog er det ikke inkluderet i Ford Økonomi Service.
2. HVOR LÆNGE ER MIN BIL DÆKKET?
Din bil er dækket indtil næste regelmæssige service. Du kan se din bils serviceintervaller på ford.dk eller i dit servicehæfte.
3. HVOR I VERDEN ER MIN BIL DÆKKET?
Kontrakten dækker bl.a. Danmark, Europa, Irland og Storbritannien, men kontakt venligst Assistancecentret for at sikre, at din europæiske rejse er fuldt dækket eller gå ind på ford.dk, hvor der ligger en samlet liste over de lande, der er en del af kontrakten.
4. HVEM ER DÆKKET?
Føreren af bilen samt passagerer (op til det antal, som er beskrevet i fabrikantens specifikationer) er dækket. Blaffere er undtaget.
5. HVORNÅR ER MIN BIL DÆKKET?
Din bil er dækket ved: køretøjsnedbrud, herunder startbesvær ved bopæl.
- Ulykker (inkl. ved bopæl) – kun bugsering.
- Hærværk (inkl. ved bopæl) – kun bugsering.
- Fladt batteri.
- Tab af og mangel på brændstof.
- Dækskader, herunder punktering - i enkelte tilfælde kun bugsering (omkostninger til dæk vil blive opkrævet af kunden).
- Sikkerhedsrelaterede fejl på sikkerhedsseler, defekte vinduesviskere, blinklys, for- og baglygter.
- Bjergning fra f.eks. grøftekanter.
- Fritrækning på normal vej.
6. HVORNÅR ER MIN BIL IKKE DÆKKET?
Du er ikke dækket i tilfælde af følgende hændelser:
- Force majeure, naturkatastrofer, krig, strejker, beslaglæggelser, begrænsninger fastsat af offentlige myndigheder, officielle forbud, tyveri, eksplosioner.
- Deltagelse i motorløb, stævner, hastigheds- eller udholdenhedstest.
- Hændelser, der forårsager skade på transporteret gods eller tab af indtægter.
- Hændelser, der forårsager skade på anhænger eller andet påhæng.
- Trailer-relaterede ulykker.
- Hændelser forårsaget af en reservedel eller installeret tilbehør, som ikke er godkendt af Ford.
- Hændelser, der opstår, mens bilen føres af en person uden kørekort.
- Transport af heste, husdyrbesætninger eller kæledyr.
- Ødelæggelser forårsaget af skadedyr (f.eks. rotter).
7. HVORDAN FÅR JEG HJÆLP?
Telefonsupport
Assistancecentret har tilknyttet teknisk ekspertise, der yder telefonisk vejledning og rådgivning i forbindelse med nedbruddet, så du (om muligt) hurtigt kan fortsætte din rejse.
Nødhjælpsservice
Hvis rejsen ikke kan fortsættes i din bil, vil Assistancecentret vurdere, om det er muligt at udføre en reparation på stedet.
Bugsering
Hvis rejsen ikke kan fortsættes i din bil, og bilen ikke kan repareres på stedet, vil Assistancecentret organisere bugsering af bilen inklusiv evt. trailer og bagage til et valgfrit, autoriseret Ford værksted**. Vær opmærksom på, at det ved afstande over 50 km kan tage op til 3 dage at få bilen transporteret til det valgte værksted.
Hvis der efter nedbrud er behov for videre transport af kommercielt transporteret gods i et andet erhvervskøretøj, vil Assistancecentret organisere og dække omkostningerne i forbindelse med omladning, dog kun op til € 250 per hændelse (ekskl. moms).
*Ford Assistance Plus er ikke inkluderet i Ford Økonomi Service.
** Ved nedbrud uden for Danmark bugseres kun til nærmeste autoriserede Ford værksted eller til et valgfrit værksted, hvis dette er mindre end 50 km væk.
HVIS DU SKAL HAVE HJÆLP NU: Ring til Ford Assistance - FORD ONE CALL +45 43 68 20 00 - tryk 1
Husk, at have følgende oplysninger parat: Bilens registreringsnummer, placering, telefonnummer og beskrivelse af hændelsesforløbet.
FORD ASSISTANCE PLUS er klar til at assistere dig 24 timer i døgnet – 365 dage om året.